onsdag 1. januar 2014

Tanzania here I come

Okei, nå er det 4 timer igjen til vi vender nesa opp mot Gardermoen flyplass 05.30. Vi reiser fra Gardermoen og videre til Istanbul i Tyrkia. Der skal vi vente i to timer før vi reiser videre til Dar es Salaam. Når vi kommer til Dar kommer Valencio og henter oss for å kjøre oss til hotellet vårt. Har allerede kommet i kontakt med han, sånn at han er klar på at planene er uendret. Så nå venter en 15 timers reise, og jeg klarer ikke vente!

Hentet fra google.

Her er et bilde jeg fant på google av Dar es Salaam.


Blir nok ikke noe søvn på meg denne natta, med tanke på alle sommerfuglene i magen. Jeg kjenner ikke lengre forskjellen på om jeg er sulten eller mett, for magen går i spinn uansett. Baggen er nå pakket, mobilen står på lading, musikk er lagt over på den fine rosa iPoden jeg har hatt siden konfirmasjonen og kameraet er tømt og ladet opp. Eneste som gjenstår nå er å pakke ned toalettsaker og gjøre siste rest i sekken klar.

 Når jeg løftet baggen kjente det ut som jeg hadde pakket 70 kg i den, men jeg har klart å holde meg under grena som er på 30 kg. Her er det bare 25.5 kg!!! Evig glad for at jeg har hjul på den, sånn at jeg slipper å slite meg totalt ut.

Når vi bestilte flybilletter, fant vi ut at vi skulle spare så mye penger som mulig, så vi valgte å ikke få matservering. Derfor har jeg nå stekt opp 8 baguetter som jeg har smurt på. Penger spart både på fly og flyplasser. Lurer på hvordan mat vi kommer til å få tak i der nede...tviler på at vi får hjemmelaga jordbærsyltetøy og ovnsbakt leverpostei på menyen.


Tanza... I'M READY! Glede mæ til så se ka som vente på oss der nede i varmen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar